De eerste dagen - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Joyce - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Joyce - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

23 Juli 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Dag 1 - Vliegen

Na zondagnacht bij opa en oma te hebben geslapen, werd ik maandagochtend door oma wakker gemaakt. Om 6.15 uur zijn we in de auto naar Schiphol gereden. Bij het inchecken had ik met Meike afgesproken. We hebben lang in de rij gestaan voordat we aan de beurt waren. Eenmaal uit de rij, moesten we gelijk door naar de douane, omdat we al vroeg bij de gate moesten zijn. Voorbij de douane hebben we nog even snel een broodje gegeten en zijn we naar de gate gelopen, waar we gelijk onze eerste 'vriend' hebben gemaakt. We weten z'n naam niet meer, maar we hebben even gezellig gekletst.
De eerste vlucht ging best snel voorbij, al was ie 9 uur. Aan boord kregen we lunch en avondeten. Meike en ik waren zo dom geweest om verder geen drinken of eten in de tax free hal te halen.. dus we waren best blij met het drinken en eten die we kregen aangeboden.

12.55 uur lokale tijd kwamen we in Chicago aan. We moesten hier 6,5 (!) uur wachten. Een ijskoffie (niet lekker..), een big mac, cola, nog een koffie en snoep gingen er doorheen. Ook maar wat extra spelletjes gedownload op onze telefoons om de tijd te doden.

Om 7.20 vlogen we verder naar San Francisco. Hier kwamen we om 21.55 aan. De vlucht ging best redelijk, maar veel heb ik er niet van meegekregen. Ik was bekaf, dus heb vooral geprobeerd te slapen. Op het vliegveld in SF hebben we heel lang staan wachten op onze koffers... maar ze kwamen niet. Het lood zakte ons steeds verder in de schoenen. Tot dat er omgeroepen werd dat er nog koffers van een vlucht eerder stonden, gelukkig bleken onze koffers daar bij te staan! Daarna in de taxi gestapt naar ons motel. De chauffeur rook naar wiet, reed hard, maar we kwamen veilig aan! ;) Onze kamer lijkt overigens wel een appartement, het is enorm groot!

Dag 2 - San Francisco

Vannacht om 4.30 uur werd ik wakker gemaakt door Meike. "Joyce, Joyce, ik heb kramp, help!!" Meike had kramp in haar kuit.. Snel pakte ik haar voet en drukte haar tenen richting haar knie. Het was bijna gelijk over waarna we weer in slaap vielen. Dit heeft denk ik nauwelijks een minuut geduurd.

Om 7.30 werd ik wakker, even plassen, mijn telefoon checken en om 8.15 toch maar uit bed gegaan om te douchen. Daarna naar het ontbijt. Dit leek nergens op! Sinaasappelsap uit pak, geroosterd brood, een pakje jam, brownies.. dat was het wel.

Terug naar de kamer, wat gaan we doen... We zijn richting het strand gelopen en hebben daar 2 elektrische fietsen gehuurd, waarmee we over de Golden Gate Bridge zijn gefietst, een berg op en vervolgens met de boot weer terug. De brug was erg indrukwekkend en naar mate we dichter bij kwamen, werd hij ook steeds mooier. We dachten trouwens dat het weer niet zo best was, maar we blijken nog aardig verkleurd te zijn! :)

We zitten nu weer op onze kamer. Even bijkomen en zo weer naar het strand. Lekker eten, genieten van live muziek en drankjes. Morgen halen we de camper op en beginnen we met 'reizen'.. we zijn benieuwd!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Joyce

Actief sinds 14 Juli 2014
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 1587

Voorgaande reizen:

21 Juli 2014 - 22 Augustus 2014

Amerika

Landen bezocht: